onsdag 4 juni 2008

Idag är det som alla andra dagar. Insane fint väder. Skugovic som ska till Gbg bytte till sig dagpasset och drog till västkusten nu när jag tog över bakom disken. Under dagen har jag hunnit med att träna, sola och spela beachvolley. Jag kände direkt att takterna från Fuerte kom tillbaka och inom en snar framtid kan jag utmana vilken Valla-spelare som helst.

Idag blir det långpanna för mig eftersom Zhe Shadow är i Götet. Kan ju inte påstå att det känns lite surt när vädret är som det är.

Det är någon sorts invasion på Greenpeace-muppar i stan. Igår var det en GP-aktivist som försökte stanna mig och intala mig att miljön är viktig. Jag slank ifrån honom och mumlade något om källsortering. Kruligt hår och glasögonprydd var han. Idag är det hans retarderade vän som stoppar mig, jag duckar honom ganska enkelt när till mitt förtret samma krullhåriga från igår som naglar sig fast i min fartvind. Jag sa igen att jag faktiskt källsorterar men han gav sig inte, då sa jag att jag hade ett fadderbarn i Uganda i ett halvår för 5 år sedan och att jag minsann köpte en Unicef-hoodie då. Han gav upp och önskade mig en trevlig dag. Go global warnig to you sir, viskade jag och försvann in på H&M.

Fredag är det nationaldagen och vi har öppet 16-21. Funderar på att börja med sommartider lite tidigare än midsommar. Igår när jag jobbade från 12-16 kom det in 10 stycken riksdaler totalt. Det är fan mindre än vad elen kostar under den tiden. Och med tanke på att Skuggan äter upp alla Gorbys får vi nog minska på kvällstiderna också.

Peace out biljardo m8es!

Inga kommentarer: