söndag 25 maj 2008

Dag 25

LAN-rummet är bokat helgen som kommer om en vecka och det känns redan som att det kan bli ett litet uppsving för verksamheten.

Igår var det Lördag och Melodifestivalen jinxade oss rejält. Bara fenomenet Melodifestivalen kastar kalla kårar längs min ryggrad. Så många gånger i min ungdom jag blev tvingad att kolla på det spektaklet har satt sina terrorspår i ryggmärgen. Kan inte lyssna på ett intro till en schlagerlåt utan att få kväljningar. Och när det börjar bråka med min inkomst blir jag bara förbannad och vill ta ut min ilska på något. Igår blev det oplanerat på min egen kropp. Jag har förmodligen legat som en fällkniv hela natten, för idag är ryggen helt uppfuckad. Kan knappt gå. Då känns det skönt att inte ha ett så fysiskt krävande jobb.

Nu kom mina första kunder. Ungen som var här igår och spelade snooker med sin storebror kom just in med någon som jag tror är hans pappa. Ungen verkar vara lite hyperaktiv, lite som Micke Cakhar, men han gör tydligen några poäng per frame - igen, ungefär som Micke Cakhar. Haha!

Nu börjar det trilla in lite folk och jag ska ta tag i varulista till veckans inköp.

Låt inte det fina vädret skrämma er! Kom och spela biljard, snooker eller data.

Peace out locos!

Inga kommentarer: